| Hrek : PES 2008 - IGN Ismertet |
PES 2008 - IGN Ismertet
Tomi 2007.08.21. 12:15
J pr hres, klfldi oldalnak lehetsge volt letesztelni a PES 2008-at. Most az IGN rtkelst olvashatjtok el magyarul. Br ez most az XBOX 360-as verzirl fog szlni de a nagy rsze PC-re is igaz.
Korbbi bejelents alapjn mr biztos, hogy a PES 2008 PC-s verzija NEXT-GEN alapokra pl, gy az XBOX 360-as verzirl rtak igazak a PC-s verzira is. Klnben is a kvetkez genercis konzolokra fejlesztett jtkok grafikailag trnek el ms konzol verziktl.
GC 2007: Pro Evolution Soccer 2008 Hands-on
by Alex Simmons, IGN UK
Nem igazn sikerlt jl az elz szezon a Pro Evolution Soccer sorozat Xbox360-as verzijnak. Eddig ugyan is a PS2 verzira plt a sorozat, s az j NEXT-GEN konzolon kezdett fejleszts nem igazn hozta meg a vrt eredmnyt. Grafikailag sokkal tbbet vrtak a jtktl, sajnos ez nem igazn valsult meg.
Egy j korszak kezddik a kvetkez genercis konzolok megjelensvel. Seabass s csapata a tavalyi jtkot fejlesztik tovbb, hogy a NEXT-GEN konzolok teljestmnyt sokkal jobban kihasznlja, s gy egy lvezhet futball jtkot ksztsenek neknk.
Sikerlt javtani a jtkon, a grafikai motor fejlesztsvel most mr a jtkosok knnyen felismerhetek lesznek, mozgsuk teljesen leth lesz. Az j tulajdonsgok, mint a mezhzs, a vltoz arc mimika, vagy hogy a jtkosok a szemkkel kvetik a labdt mind sokkal lthatbbak lesznek. A jtkosok beszlnek s kiablnak, ha ppen glt szereznek vagy gy kvnja az adott helyzet. A visszajtszsok sorn ezt lthatjuk s a jtkosokat knnyedn felismerhetjk.
A kznsgre is odafigyelnek a fejlesztk. Az eddigi paprvkony nzket 3D-s kznsg cserli le, akik egytt lve a jtkkal tombolnak, prgetik a zszlkat s a slakat, szurkolnak ahogy a val letben. Adott esetben hullmoznak is. Azrt azt meg kell jegyezni, hogy nem elg rszletes a kidolgozsuk, ami rthet is. Hiszen meccs kzben csak ritkn lehet ltni ket, visszajtszsoknl illetve gloknl, vagy egy kihagyott nagy helyzet utn, amikor a fejket fogjk. Pazarls lenne 80.000 ember megjelensre pazarolni a jtk motort. Ez nagyban lehzn a teljestmnyt. Ez mg mindig jobb, mint ami eddig volt.
Ami a jtkot illeti, az els nagyobb jts a Teamvision AI. Ez a gp mestersges intelligencijnak a fejlesztsre vonatkozik. Meccs kzben a „gp” rzkeli, hogy milyen taktikval jtszunk, s az alapjn mdostja a sajt taktikjt s nehezti meg a dolgunkat. gy neknk is valami vratlant kell hzni ahhoz, hogy sikeresek legynk. gy nem lehet majd egy adott sablont jtszani minden meccsen, az nem fog menni. A komolyabb jtkosok biztos rlnek majd ennek a fejlesztsnek, mert gy sokkal nagyobb kihvs lesz a gp ellen jtszani, mint korbban.
Szval a taktikai belltsoknak sokkal nagyobb jelentsge lesz. A jtk ezen rszei sokkal nagyobb helyet kapnak az j PES-ben, mint korbban. Most mr nem csak a szp cselekrl szl a jtk. Mint a valsgban, sokszor meg kell szenvedni a gyzelemrt egy nagyszer taktikai belltssal vagy adott esetben egy msik jtkstlussal. Az ellenfl minden ron megprbl majd meglltani. A jtkvezetk nagyon hatrozottak, btran adnak srgalapot egy-egy elksett belp utn. les szemmel tlik meg a szablytalansgokat s a leseket. Azonban a KONAMi biztostott minket arrl, hogy a jtkvezetk nha tvednek, gy az is lehetsges, hogy szimpln elesel a 16-oson bell, s a jtkvezet 11-est ad.
Ezekkel a fejlesztsekkel a PES 2008 sokkal kiegyenslyozottabb lesz. Az ersebb jtkosokkal sem lesz nehz tmadni. Pldul Drogba kihasznlva fizikumt sokkal jobban tartja majd a labdt s kpes lesz gy a 16-oson bellre kerlni majd veszlyes helyzeteket teremteni. (PES6-ban s korbbi PES-ekben egy gyors csatrral knnyen boldogultunk, hiszen vgig lehetet vele futni, a vdk mellett…). Most a lassabb, de ersebb fizikum jtkosokkal is lesz lehetsg erre. A kapusok gyorsabban reaglnak, hamar kifutnak s lezrjk a szget ha egy az egyben vezetik rjuk a labdt, valamint gyorsabban reaglnak arra, ha nlunk van a labda s lvsre vagy beadsra treksznk. A tvoli lvsekre is jobban reaglnak, kivve, ha nagyon pontosan clzol.
Nem vezet eredmnyhez, ha a 16-os krl tartod a labdt s vrsz a megfelel pillanatra, amikor clba lehet venni a kaput. Simn befutsz a 16-oson bellre s lsz, az ritkbban vgzdik gllal. A kapusok inkbb oldalra tik a labdt, mint hogy elgyetlenkedjk azt, gy kisebb az esly arra, hogy knnyedn szerezznk nagy potya glokat.
A csapatmunka a kulcsa a glszerzsnek. Mindig is ez volt a helyzet a Pro Evo-ban, sokkal inkbb, mint ms foci jtkoknl. A csatrsor hasznlata egsz szltben az egyetlen mdja a labda halba terelsnek a PES 2008-ban. A jtk tesztnkben prbltunk a 16-os krl passzolni, visszavenni a gl vonalbl, keresztekbl hlba juttatni, es a sarokba vinni – gy szlvn minden fajta tmadsi mdozatot megprbltunk, amire csak gondolni tudtunk es minden alkalommal ms lett az eredmny, ahogy a vdk es a kapus alkalmazkodtak a jtkunk j mdjhoz. Hal’ Istennek a te csapattrsaid ugyan ilyen intelligensek s ugyangy az res helyre futnak, gy lehetsges a semmibl valamit elrni ha a csapattrsaid ers oldalt figyelembe vve jtszol es trelmes vagy a labdval.
A konami tfogalmazta a varicis lehetsgeket, a szabadrgsoknl pedig egsz j labdajtk figyelhet meg. A tmad s vdekez jtkosok kzl mindkettnek tbb kontrollja van sajt maga felett. Extra jtkosokat tudnak hvni, hogy vdfalakat (magyarul mi adjuk meg, hogy hny fs legyen a sorfal) s taktikkat valstsanak meg, ezek kerltek eltrbe. Plusz opcik vannak a minl gyorsabb szabadrgsok elvgzsre, mikzben ellentmadst tudsz vezetni.
Egy msik terlet, amit a PES 2008-ban kitataroztak,hogy a kommentr John Champion s Mark Lawrenson leszn Most a mrkzs nagy rszt egy szemly kommentlja (bajnoksgok esetn is),a szakkommenttor pedig a legnagyobb helyzeteknl szl csak kzbe. Ez rendkvl jl mkdik a jtkban. A hangjuk vltoztathat, nagyobb helyzeteknl pedig ugyanolyan tlssel kzvettenek, akr a val letben.
A szurkoli tmegzajt is javtottak egyni kiltsokkal s dalokkal ltszlagosan a jtk ltalnos lrmja fltt. Ez leginkbb a Master Leagueban mutatkozik meg Ha a klubodnak jl megy, a tmeg minden meccsen vltve buzdt. Lgy sikeres, s a szurkolid kitakartanak a hangmagassgon. Mindazonltal, ez kifinomultabb, mert be tudsz lltani rajongminstseket egyni jtkosoknak s a csapatoknak is, mg akkor is, ha nem jtszanak jl. Mondjuk, 2-0 htrnyban vagy a legnagyobb rivlisod ellen - a tmeg mg akkor is kedvenc jtkosait -s a csapatt- fogja bztatni,szeretni.
Ez az igencsak hsges szurkols nagy szerepet jtszik az olyan jtkosoknl, akiket kln bztatnak, ez amolyan lelkifrccst ad nekik.. A nagy, sikeres klubok mindig vonzani fogjk azokat a jtkosokat, melyeket elz klubjuk imdott, de a kisebb klubok tigazolsainl is szerepet jtszhat ez a tnyez. Ez hihetetlenl alapos munka gymlcse, mely szintn realisztikusabb teszi a jtkot.
A PES 2008 hatrozott javulst mutat a tavalyi erfeszts fltt. A Konami azt lltja, hogy az a verzi, amit lttunk, krlbell 40 szzalkig teljes - de sok dolog miatt lehetnk izgatottak. A PlayStation 2 vdjegyv vlt szoros jtkmenet s nagyszer AI most sem fog elmaradni, s az Xbox hvei is rlhetnek majd.
A hivatalos csapatok szmt nveltk - Anglit belertve - mint elz jtkokban. Sajnos a licence a Premier League klubok szma mg mindig kettre van korltozva, s a Konaminak mg meg kell erstenie, hogy melyik lesz ez a kt csapat. Neknk nagy remnyeink vannak az online jtkra vonatkozlag. Egyenlre nem tudni sokat arrl, hogy mire kell szmtani, esetleg ngy jtkossal teljesen multiplayer tmogatsra.
Nhny j vizulis hatssal is tallkozhatunk. Sznmlysg, hangmagassggal (nha zajos a jtk) a jtktr kzpen pixelek s a f kzelebbrl val mutatsa, mint az eddigi rszekben. Ami mrhetetlenl javra szolgl az az anti-aliasing, ez mg a jtk megjelensig javtva lesz.
A legfontosabb dolog ennl a korai szakasznl az, hogy a jtkmenet szilrd. Ez mindenkppen poztv, bztat jel a PES fanoknak. Hnapok munkjba kerlt, hogy kitisztuljon, de a bemutatson ezzel sem volt gond. Lehetsges, hogy a PES 2008 lesz a legjobb futballjtk a maga korban.
forrs: http://www.peshungary.hu
|